R o z d z i a ł III

Organizacja wewnętrzna Rady

§ 17

1. Rada jest organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie.

2. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych.

§ 18

1. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz przez Burmistrza w zakresie w jakim wykonuje on uchwałę Rady.

2. Burmistrz i komisje pozostają pod kontrolą Rady, składają jej sprawozdania ze swojej działalności.

§ 19

Do wewnętrznych organów Rady należą:

1. Przewodniczący,

2. Wiceprzewodniczący,

3. Komisja Rewizyjna,

4. Komisje stałe,

5. Komisje doraźne.

§ 20

Rada powołuje następujące komisje stałe:

1. Komisja Rewizyjna,

2. Komisja Budżetu, Finansów, Gospodarki Komunalnej i Rozwoju Gospodarczego,

3. Komisja ds. Wsi, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

4. Komisja Oświaty, Kultury i Sportu,

5. Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Społecznych.

§ 21

Rada może powołać komisje doraźne dla wykonania określonych zadań, określając ich skład oraz zakres działania.

§ 22

1. Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady.

2. Wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego dokonuje Rada nowej kadencji na pierwszej sesji.

3. Czynności związane ze zwołaniem pierwszej sesji obejmują:

1) określenie daty, godziny i miejsca pierwszej sesji nowo wybranej rady,

2) przygotowanie projektu porządku obrad,

3) dokonanie otwarcia sesji,

4) powierzenie przewodnictwa obrad najstarszemu wiekiem spośród radnych obecnych na sesji.

§ 23

Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności Wiceprzewodniczący, w szczególności:

1) zwołuje sesje Rady,

2) przewodniczy obradom,

3) kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń Rady,

4) zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,

5) podpisuje uchwały Rady,

6) czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonania przez radnych ich mandatu.

§ 24

Przewodniczący, oprócz posiadania uprawnień przewidzianych w § 21 Statutu upoważniony jest do reprezentowania Rady na zewnątrz.

§ 25

Przewodniczący oraz Wiceprzewodniczący koordynują z ramienia Rady prace komisji Rady.

§ 26

Obsługę Rady i jej organów zapewnia pracownik Urzędu Miejskiego, zatrudniony na stanowisku ds. obsługi Rady. (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-21/155/03 z dnia 24 września 2003 r. stwierdzono nieważność § 26).